Implementering och spridning av iKomet - anslut er till projektet
I formuläret nedan kan ni anmäla er till projektet. Vi återkommer sedan med mer information. Klicka här för att ladda ner ett schema över vad respektive kommun eller organisation behöver göra innan man är redo att använda iKomet, samt det arbete som krävs under tiden man arbetar aktivt med programmet. Kostnaden för att använda iKomet är 5000kr/år + engångskostnad för en 1-dagsutbildning av administratör (se nedan).
Administratörsutbildning
Verksamheter som ansluter sig till projektet kan använda iKomet med hur många föräldrar som helst och själva administrera föräldrar och iKomet-behandlare. Därför behöver minst en lokalt ansvarig administratör utbildas. Nästa administratörsutbildning arrangeras digitalt den 12 november kl 9-16. Kostnaden för att delta är 1500 kr. Klicka här för att anmäla er.
Vem som blir den lokala administratören väljer ni – det kan exempelvis vara någon som har en behandlande roll eller någon som arbetar med administration. På utbildningen lär sig hen att hantera de tekniska funktionerna i iKomet och att utbilda lokala webbehandlare under en halvdags utbildning.
Innan administratören kommer till kursen kommer hen få inloggning till programmet. Hen bör gå igenom hela programmet (som om man vore en förälder) innan utbildningsdagen.
Personuppgiftsbiträdesavtal
Enligt GDPR behövs ett personuppgiftsbiträdesavtal tecknas då vi under studien kommer ha personuppgifter som tillhör er mottagning på vår server. I avtalet garanterar vi att behandla era personuppgifter på ett korrekt sätt. Vi tillhandahåller avtal när ni har anslutit er till projektet.