Hur lägger jag till en behandlare i iKomet?

1. Klicka på ”Admin” i menyraden och välj ”Användare”

2. Klicka på knappen ”+Ny administratör”

3. Fyll i uppgifterna och välj rätt användargrupp (oftast har du bara tillgång till en grupp – välj den i så fall). Välj också kurs ”iKomet” längst ner. Obs! Tidigare fanns olika iKomet-kurser för olika verksamheter (t ex ”iKomet Sundbyberg”). Om någon sådan kurs syns i listan, välj ”iKomet” istället, eftersom den är mest uppdaterad.

Notera: Innan behandlaren börjar arbeta med föräldrar ska hen själv gå igenom iKomet som ”förälder”. Gör då på samma sätt som när du lägger in en riktig förälder (Användare => ”+Ny Kursdeltagare”). Fyll i uppgifterna som vanligt, men välj en annan e-post än den som användes för admin-inloggningen. Välj också ”Test-användare” längst ner innan du sparar, eftersom det inte är en riktig förälder.