Vi använder cookies för att säkerställa att du får maximalt utbyte av vår webbplats. Om du fortsätter utan att ändra dina inställningar så ger du ditt medgivande till att cookies från oss används.

Komet & ABC – uppgifter till er verksamhet

Från och med hösten 2019 samordnas Komet och ABC enligt en ny modell, inom ramen för den forskning som möjliggör det för KI att förvalta programmen. Klicka här för att läsa mer om detta. Verksamheter som arbetar med programmen får...

  • Tillgång till digitalt material (manualer, filmer, guider etc)
  • Uppdateringar av material och andra nyheter (t ex nytt vägledningsmaterial)
  • Möjlighet att beställa material till föräldragrupper från vårt tryckeri
  • Tillgång till kvalitetssäkringssystemet (dvs. föräldraenkäter online och lokal statistik)
  • Möjlighet att skicka ev. instruktörer till den årliga instruktörsdagen på KI (utan kostnad).
  • Möjlighet att delta på den årliga samordnardagen på KI (utan kostnad).


Er organisation

För att möjliggöra ovanstående kommer den nya kommunavgiften debiteras under hösten 2019. Vi behöver därför ha följande uppgifter från er...

Namn på er enhet, kommun, stadsdel (för de större kommunerna, ffa Malmö och Göteborg) eller organisation som arbetar med ABC eller Komet. Om ni är osäkra på vad ni ska fylla i här får ni gärna höra av er till info@ipsykologi.se med en beskrivning av er verksamhet.


Era medarbetare

Ladda ner denna Excellmall och ange namn och e-post till samtliga gruppledare/instruktörer/samordnare som arbetar hos er. Om dessa inte på detta vis kopplas till en verksamhet som betalar avgiften kommer de inom kort förlora åtkomst till iPsykologi.se. Fyll i uppgifterna i samma kolumner som exemplet i mallen. Ladda sedan upp den ifyllda filen nedan.


Konto till tryckeriet

De enheter som betalar kommunavgiften har möjlighet att anmäla en/flera kontaktpersoner/samordnare som får konton till tryckeriet. Tanken är inte att alla gruppledare ska få ett konto, utan att kontaktpersonen/samordnaren bistår gruppledare i kommunen/organisationen med material.

Ange För- och efternamn, mailadress och telefonnummer.

Fakturaadress för materialbeställning

Det är väldigt viktigt att fakturaadressen blir rätt. Vårt tryckeri har tidigare upplevt stora svårigheter eftersom många fakturaadresser har blivit fel. Detta orsakar mycket extraarbete för dem och omfaktureringskostnader. Det är viktigt att du dubbelkollar att hela adressen är korrekt, inklusive ordningen på raderna. Ett vanligt fel är också att adressen till arbetsplatsen anges, snarare än kommunens/organisationens faktiska fakturaadress. I en typisk fakturaadress står kommunens/organisationens namn först - sedan följer enhet/avdelning etc.

Vi skulle därför vilja be er att:
1. Dubbelkolla med någon ekonomiansvarig vilken den korrekta fakturaadressen är.
2. Skriva den korrekta fakturaadressen i rutan nedan.
3. I fakturaadresser ingår ofta en referens (kan vara en kod med siffror/bokstäver, men kan också vara ett namn). Denna behöver inte finnas med i fakturaadressen som du skickar till oss. Däremot ska den alltid anges när material beställs på tryckeriets hemsida. Den som beställer material hos er måste därför dubbelkolla med ekonomiansvarig vilken referens som ska anges.

Skriv adressen precis som den ska stå på ett brev, inklusive den korrekta ordningen på raderna.